måndag 5 januari 2009

Trettonhelgsträning

I helgen har vi varit på trettonhelgsträning hos Marie, kennel vixax. Hade jätte trevligt och vill tacka alla som var med och speciellt Marie och Kent som lade ner ett enormt jobb. Vi spårade och körde en del sök. Det var kul att träffa lite hundfolk och få titta lite på olika hundar. Jagger skötte sig jätte bra. Vi spårade i skog, något Jagge aldrig gjort förut. Vi har varit dåliga på det där med att spåra och det enda vi gjort är lite IPO spår på äng. Marie hjälpte oss och det gick mycket bra. Nu ska vi verkligen ta tag i det på allvar och jag ser fram emot att komma igång med träningen igen. Vi ska se till så att vi kan komma ner till Marie och träna lite oftare och få riktig hjälp. Hon är verkligen duktig.
Bilder från helgen finns på kennel Vixax hemsida http://www.vixax.com/.
Idag har vi varit ute hos min mamma i Immeln. Hon bor alldeles intill sjön och idag blev det skridskoåkning med Liam och min systers son. Jag ställer mig dock inte på ett par sådana, det är ju totalt livsfarligt. Liam var dock jätte duktig på att åka, ännu något han inte ärvt av mamma.

Jagger fick också följa med ut på isen. Han älskade det! Släppte honom först lös men efter en stund kom en skridskoåkare förbi i full fart och Jagge tyckte det verkade vara super kul att jaga honom och satte av i full fart. Jag skriker HIT så högt jag kan och kan bara be till gud om att jag har någorlunda lydnad på honom. Det slutade med att jagger beslutade sig för att det är nog bäst att lyda matte och vänder för att komma tillbaka i full fart. Koppel kändes nu säkrast att ha så att vi slapp skrämma de andra. Han brukar inte bry sig om andra, om de inte springer, cyklar eller åker skridsko :) Något att jobba på. Tog lite bilder idag.

Hoppas alla haft en lika trevlig helg som jag!

2 kommentarer:

  1. Hej Tack för att ni kom! Vilken go hund du har! Hans tillgänglighet är inte på topp, men med rätt hantering kommer det inte märkas, han är mycket bättre som helhet än vad slyngeln jag har härhemma är:)Du är jätteduktig med honom Malin! Kämpa på så ses vi snart! Är så avundsjuk på din positiva inställning till allt!

    SvaraRadera
  2. PS vilken grupp på lägret ville du vara med i??

    SvaraRadera